Kleur maakt je dag.....

En de kleur is ...groen!
Ken je het spelletje nog: ik zie, ik zie wat jij niet ziet...en de kleur is .....
Soms speel ik hem nog met de kinderen van de kindernevendienst als de preek langer duurt dan wat wij te doen hebben....(meestal komen WIJ tijd tekort, maar dat is weer een ander verhaal). En dan blijkt een vaasje opeens ook nog een rood randje te hebben (bijvoorbeeld).

Kleur kan met mij persoonlijk veel doen, zoals ik volgens mij al eerder heb verteld. Natuurlijk weet ik niet of dat met jou ook zo is. Een ander heeft veel met geuren..waar ik eigenlijk niet zo heel veel mee heb. (op enkele uitzonderingen na, dan)

Een leuke bezigheid bedacht ik mij tijdens een wachtmomentje. Waarom zou ik niet eens een kleur uitzoeken, die me die dag aanspreekt....en deze kleur de hele dag proberen te vinden. Op de foto zetten en daar heerlijk een mooie collage bijvoorbeeld van maken.
Met zo'n tafereeltje  kan je natuurlijk heel veel kanten op....

Nut: uhm, eigenlijk vooral gewoon leuk....
Waarom? Omdat ik het heerlijk vind om met kleuren bezig te zijn (én met foto's...)
Bijkomend voordeel: Ongemerkt beleef je je omgeving intenser omdat je op moet letten of de kleur ergens te bekennen valt! Dus zie je opeens het kleine bloemetje tussen de tegels, waar je anders achteloos overheen zou lopen....Je beoordeelt de gordijnen van je buren (positief blijven, ja!), de kleur van de schoenen van het klasgenootje van je kind zijn opeens reuze interessant, de gewone ekster die altijd maar zwart/wit lijkt blijkt prachtige kleuren te hebben in de zon enz. Ieder klein detail ben je bewust van. Of in ieder geval: veel meer. En voor een type mens als ik (tja, ben vaak niet zo goed in kleine details onthouden, normaal gesproken) is dit een heerlijke oefening om eens wel de details in je op te nemen en daarmee dus intenser te genieten van de gewone kleine dingen.

Ik ga het morgen gelijk uitproberen....zal jullie mijn collage laten zien! Gaat leuk worden, want morgen mag ik ook nog gaan genieten van halfaapjes in Avifauna!
Op vogelgebied in Avifauna is natuurlijk veel  kleur te vinden....


Reacties